FEBRUARI....2015...
GOLDEN REUNION DI DEWAN SHAROD...
x bergambo sangat...ada jurukamera ramai
tapi x do satu gambo den yg den suko
jadi x mo upload kat sini....
MARCH 2015
SAPE SANGKA? PERMULAAN TRIP YG PERTAMA TUK 2015
JEJLN CARI MKN WITH MY SIS N GANGZZZ
SELONOK GILER AKU DPT JEJLN NGAN KWN2
ACTUALLY RANCANG RERAMAI TAPI YG JOIN SEKETO AJO
WHAT TO DO....TRIP DITERUSKAN WALO SEDIKIT RASO KUCIWAAA
TAK MANO JAUH EH PON...DEKAT2 NI AJE...UTARA MALASIA JE PP...
LAMO DAH X GI...SO KAMI BEREMPAT AJE...TAPI MMG HAPPENING GILOS
CUMA IDAK SASAU LA...HAHHAA
TTP MENERUSKAN RANCANGAN ASAL...SIGGAH DAN MENYEWA
HOMESTAY KAT IMAN HOMESTAY KB...MY FREN SHITA YG CARIKAN
3H2M AJE....
BERTOLAK LEPAS SUBUH....SOLAT DI R&R ...ALHAMDULILLAH BEREH
DAN TEMPAT TUK BFAST DI TAPAH...
RINGAN RINGAN JE DISINI TUK ALAS PURUT ....BAJET MASA TUK
SAMPAI RMH SHITA....ALHAMDULILLAH PERJLNAN KE KB SANGAT
LANCAR WALHAL TIME NI COTI SEK BERMULA....SBB GERAK SANGAT
AWAL SO KETA PUN TAKLAH TERASA SIKSA NAK DRIVE...KIRA KIRA
OK LER......KIRA2 SEPULUH MINIT JAM DUA BELAS TGH....KITAORG
BEREMPAT SAMPAI RMH SHITA DI KEPALA BATAS. ANK2 DARO SHITA
SAMBUT KITAORG SBB SHITA ADA MESYUARAT PIBG KAT SEK JAP LG
MAMPIR KATA ANK DARO EH....OKISS KAMI DI HIDANG KUIH MUIH
PANAS2 SEBELUM DIHIDANGKAN LAKSA PENANG....FUHHHYOOOO
AIR TGN SHITA LA KOT...HEHEEHEHE
DOK PENANG NI...DAR TGN KE SEGALA BAGAI KENA BLINK BLINK LA KOT....EH...GURAU JO...BYK KAN! CAMNE NAK MAKAN NI...TP SEBAB YG
HADIR NI SEMUA MMG KAKI MKN LAKSA PENANG SO BUKAN MAIN KAYUH LA LAGI...MMG SANGAT SODAP! MEKASIH LA SHITA OOIII...SOK KENGKWN DTG
RERAMI LAGI YA....LAMA JUGAK KITAORG BERSANTAI SANTAI DI RMH SHITA
SEBELUM DIBAWA KE HOMESTAY KAMI....PLAN JEJLN HARI PERTAMA NI
SHITA AJK KITAORG KELUAR DALAM PUKUL 6 DAN SEBAIK SAMPAI DI HOMESTAY
TERSEBUT KITAORG SOLAT DAN REHAT SEBELUM SHITA DTG JOMPUT KUL 6.30
PERMINTAAN KITAORG....HEHEHE
OKAY...SHITA DATANG TEPAT 6 PTG...AWAL TP DIA BURAK2 LG NGAN KITAORG
SERONOK BENOR SHITA NI...TP KITAORG DOK PLAN MACAM2 TAPI X CITE
SBB X MO SSH2 KAN SOMI SHITA....KALO KEKITA AJE MESTI JADI LAIN LA KOT....
HORMAT SIKIT ....
KUAR PETANG WITH SOMI SHITA...SO PLAN DLM HOTAK X JADI LA GAMAKNYE...KALO SHITA YG DRIVE CITO YG DLM HOTAK TENTU DAH TERSEMBUL KUAR....DAN PAJANG PULAK KAKI NAK MENAPAK KESANA SINI....DAN CITO POTANG
YANG X SERIANG HATI ....HUHUHU....
BESAAAR ,MASJID NI...DI AMIK ATAS NAMO NENDA PAK LAH...TERUK SIKIT LAH MEMORI NI...MASJID NI CHANTEQ APO YG BEZ JUMPO SHITA NI...SENTIASA BERGAMBO DGN BERLATARKAN MASJID.....SBB NAK BLK KL PUN GAMBO2 KAT NGAN MESJID....HEHEHE...JEJLN SOMI SHITA BWK LALU KG...DAH MLM BRO...REDAH AJE LA...OK...KITAORG NAK SANGAT MAKAN CHAR KUEY TIAW....TP SOMI SHITA X BWK KAT BM YG SODAP TU TP OK LA...JANJI SODAP JE,,,
OKAY...MLM TU AKU NYE KEMARUK....MINTAK JUGAK SOMI SHITA BAWAK KAT MEE UDANG YG BANJIR TU...TAPI DIA BWK BUKAN TEMPAT YG TERSOROK TU...YG SATU LAGI...BELI GAK LA...KAT SITU KENA PILIH UDANG...MMG FRESH...SAJE NAK RASA AKU TAPAW MKN KAT IMAN HOMESTAY SEBLM KITAORG ZZZZZ....MCM BYK AJE DIA WAT...KITAORG MKN SORANG SEKETUL UDANG...MY FREN HANI N ATIE KATA YG TEMPAT LIP LAP BERLAMPU TU YG KOW....TP AKU KAN SAMPAI PENANG MESTI LA MELANGGAR PANTANG....TAPI SERIUS LA CKP MEE UDANG NI BUKAN SELERO DEN...MMG UDANG FRESH WEI...CUMO AKU CAM X SUKE CARA MASAKANNYA....MAY BE KENA TRY SEKALI LAGI KAT LIP LAP TU...(SORY GAMBO EH X SNAP) BETUL BETUL CKP DEN KUCIWA...WEKKKK
DAY 2....
ALAMAK SOMI SHITA FOLLOW LAGI...DRIVER KITAORG...BUKAN APA SEBENARNYA KALO KITAORG NGAN SHITA JE...KITA LEH GOOGLE AJA TAPI SEBAB DIA TOUR GUIDE KITAORG IKUTKAN AJE LAH....SEEYIUSLI CKP HARI KEDUA NI KITAORG SPEND DLM KETO AJO...HAHAHHAA....CIAN PULAK LA JEJLN DLM KETO...KIHKIHKIH....SAMPAI BALIK PULAU PUN DLM KETO...KAHKAHKAH....KELAKAR TAU...SAMPAI KITAORG TITUNNNN AJE LA....BIAR DRIVER BAWAK MANA MANA....AKHIRNYA BERSANTAI DEPAN PANTAI
KITAORG X BPA MINAT JERUK PAK ALI NI ESOK PLAN BALIK NAK SINGGAH PASAR KAT PENANG DEN DAH JANJI NGAN PAKWE HENSEM BAWAK JEJLN DAN MKN NASI KANDAR YG X DPT MKN SEMLM...SO ESOK BALIK DAH....ESOK KUL 9 PAKWE HENSEM JUMPA AKU DI MASJID BANDAR PENANG....KITA JEJLN DAN PEKENA NASI KANDAR YEEEHAHA.....TERUBAT LUKO....
DAY 3....
PLAN KUAR AWAL DARI IMAN HOMESTAY....KUL 7PAGI SHITA DAH MAI....ALHAMDULILLAH LA MY FREN SHITA FHM KITAORG NAK GERAK AWAL SBB X MO JAM...ISNIN KAN ...TAKUT ODW BALIK JAM WOOOO...PG SHITA BAWAK BFAST KAT KAT SITU AJE...DOPAN MASJID....SUBHANALLAH...MENU BUKAN MAIN SEKSI WEI....KELAKAR LA PULAK....SAMBIL ORDER SAMBIL GELAK....AMBOI NAMO BFAST SESUKA SUKI AJE ....TP TU LA TARIKANNYE....SHITA PUN X TAU ....GILIS HATI KAN....
HAH...TU...NAMO LEMPENG JD (PEK NGA)....YG ROTI TU PULAK ROTI TELUR GOYANG DAN ROTI SELIMUT....HURMMMM SIMPLE TP BEZ....DAN DAH KONYANG KITAORNG BERGAMBO SAKAN....KIRA GAMBO TUK BERPISAH LAH KAN....MUGA JUMPA SHITA LAGI...KITAORG NAK JUMPA SIHENSEM TUK BAWAK JEJLN PENANG SOKOJAP PUN BERBALOI GAK TU....
WOKEH...DAH SELESAI...BYE BYE...SHITA MUGA KETEMU LAGI YO....JANJI 9.30 JUMPA KAT MASJID ...LOTAK KETO KAT DEPAN MASJID SI HENSEM DATANG AMIK...
HUHUHU NGADU KITAORG NYE PLAN HARI KEDUA X MENJADI...PLAN X BERJALAN DGN BAIK SEMLM SO TUNTUT NAK GI SINI SITU DAN TERHAD...HEHEHE...SO HENSEM BAWAK JEJLAN KE TEMPAT NI HA...ART GALLERY YG KITAORG NAK GI SANGAT...DAN BUKIT BENDERA YG KITAORG INGAT RAMAI TP X DO ORG...SO X PLAN NAK NAIK BKT BENDERA X MO HENSEM TGGU LELAMA KITAORG BERGAMBO AJE LA...KIRA EKSEN AJE....KIRA NI SEMUO POYO....
BYK LAGI TP TU JE LAH YG NAK BG TONTONAN DAH X LARAT LA NAK NULIS LAGI....CITO PUN DAH SELOSAI....MEKACIH PADA YG SUDI MELAWAT LAMAN DEN NI...JUMPA LAGI...DLM LIST JEJLN DEN IALAH VIETNAM N KOREA...LAMO DAH NI...X TAU LA LEH SAMPAI KE TAK...TGGUUUUUUUU........OPPPSSS....LUPO SATU LAIE...SBLM BLK KAY ELL KITORG MENJAMU MKN NASI KANDAR...LOPEH AN GIAN SEMLM X DPT PEKENA...NASI KANDAR LINE CLEAR TU....MMG X CLEAR LANGSUNG...BERATUR ORG...SBB YG FOLLOW DEN KAK POI BERTONGKAT JADI CAM CLEAR LAH JUGAK....HAHAHA SATU GAMBO JO YG DEN LEH TUNJUK...SBB YG LAIN X BPA CLEAR...HAHAHA
OKISSS...JUMPA LAGI...































